dijous, de maig 24, 2007

Desigualtats en un mateix món






Aquesta Setmana Santa he fet un viatge familiar a Argentina.

Cada cop que hi vaig m’impacta més la pobresa que es reflecteix en els carrers, les persones, les cases… en general tot es molt més pobre ja que allà viuen en un món subdesenvolupat en canvi aquí estem en un món en constant desenvolupament.

Quan vas passejant per la petita ciutat, segur que et trobes més de 5 nens o nenes de menys de 8 anys d’edat per carrer que et venen i et demanen menjar o diners, realment es impactant, perquè la majoria d’aquests nens o no tenen pares i han de cuidar el seus germans més petits i si els tenen, els pares segurament treballen per poder aconseguir diners i mantenir-se i els nens han d’anar a demanar almoina. Realment es una situació que aquí no es dona ni una quarta part de la que es dona allà. No només això, sinó també l’estat de les coses, una cosa tant simple com per exemple un autobús, que aquí són realment moderns i estan en un estat gairebé inmillorable; allà no tenen ni portes, el tiquet es un tros de paper tallat a mà que li posen un segell quan entres al autobús, per darrere van emolicats amb una cinta aïllant perque s’aguanti millor el tub d’escap i no caigui i com aquest exemple, molts més.

També es un lloc molt insegur, a causa d’aquesta pobresa hi ha bastanta violencia, hi ha molts robatoris i no et pots refiar gaire, especialment dels taxistes, quan aquí es una cosa tant normal agafar un taxi del carrer allà si no el truques des de casa teva no pots pujar a cap altre.

També m’hi vaig fixar que hi ha el triple de senyores o noies molt joves embarassades, les famílies allà són molt nombroses no es tenen menys de tres fills per familia, hi ha molts més “embarassos no desitjats” a causa de la falta de coneixements anticonceptius, i despres com que són noies joves de 14 anys aproximadament i encara no tenen la responsabilitat necesaria per poder cuidar un bebé molts cops se’ls hi moren.

Tot hi que també hi ha aspectes molt positius, la gent viu amb més tranquil.litat, no hi ha tanta contaminació ni tant soroll, la gent es molt més amable amb tu …. Es a dir hi ha un canvi molt contrastat entre aquí i allà en gairebé tots el sentis, però val la pena experimentar-lo.

Bé espero que us hagi agradat la meva entrada, i espero comentaris.
Julieta...

2 comentaris:

Francina Marti ha dit...

Molt bé Julieta!
Trobo molt interessant tot el que expliques. Jo no he estat mai a Argentina, i no em pensava que la pobresa fos tan evident. De quina ciutat és la foto?

[...iULi...] ha dit...

Potser a totes les zones no és igual però on vaig jo es diu Resistencia que és la capital de Chaco que es troba al nord d'Argentina i allà s'hi que hi ha, però realment jo ho vaig notar molt i crec que aquest cop més, bé suposo que deu ser perquè era més concient.
Mols records